2011. január 22., szombat

Olvasónapló | Patricia Cornwell: Halálnak halálával

Dr. Kay Scarpettát, Virginia állam vezető igazságügyi orvos szakértőjét a richmondi kikötőbe hívják, mert egy belga teherhajó egyik lezárt, lepecsételt konténerében oszlásnak indult hullát találtak. A doktornő felboncolja a potyautast, de sem a személyazonosságát, sem a halála okát nem tudja megállapítani. Miután a testén látható különös tetoválás miatt kapcsolatba lép az Interpollal, Pete Marino rendőrkapitánnyal együtt az Interpol lyoni központjába hívják, hogy megdöbbentő információkat közöljenek velük. Scarpetta ezután egy párizsi boncteremben újabb szigorúan titkos és hajmeresztő értesüléseket szerez. 
Munkahelyén mindeközben érthetetlen dolgok történnek: személyes tárgyak és gyógyszerek tűnnek el, az interneten visszaélnek a nevével, titkárnőjét követik. Marino kapitányra is rossz idők járnak; őt meghatározatlan időre felfüggeszti állásából új főnöke, Lucy pedig módfelett veszélyes akcióban vesz részt Floridában. Sem Scarpetta doktornő, sem a hozzá közel állók nincsenek biztonságban, mert minden eddiginél különösebb gyilkos jár a nyomukban. 

„Scarpetta olyan, mint Sherlock Holmes: nem a nyers erőt, hanem az eszét használja a gyilkos leleplezéséhez." AMANDA CRAIG 
 

A véleményem elolvasásáért kattintsatok a Tovább gombra.

Már lassan két hete kiolvastam a könyvet, de egészen a mai napig nem igazán sikerült írnom is róla. Én személy szerint kicsit többet vártam a könyvtől, túl elcsépelt volt az a románc a vége fele, és volt egy csomó olyan jelenet a könyvben amit szerintem simán ki lehetett volna hagyni. Bár sz is lehet, hogy csak azért találtam töltelékszövegnek, mert nem olvastam az előző Kay Scarpetta - könyveket. Remélem, idővel erre is sor kerül majd. :) nagyon szerettem Scarpetta humorát és Marino beköpéseit.
Mindent egybevéve jó kis könyv volt, csak ajánlani tudom minden krimi kedvelőnek! (:

 Isa
"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből