2011. május 15., vasárnap

Eurovíziós Dalfesztivál 2011 | Döntő Bella szemével

"Érezd a szívverésed!ˇ"
Az elődöntőket nem láttam sajnos, de a döntőt már semmiképp sem hagyhattam ki. (:
Nos, nézzük a sorra az országokat és a véleményemet. (:


    1. Finnország: Paradise Oskar – Da da dam
    Az előadásnak csak a végét láttam, így most gyorsan pótoltam. Hát, akkor, és most sem győzött meg. Nem volt rossz, tetszett benne a dadadam rész, a fiúcska szépen mosolygott a kamerának, de ez még nem volt elég ahhoz, hogy emlékezzek rá 10-15 perc elmúltával is. Minden esettre, köszönjük a finneknek a 12 pontot. (:
    Finnország 57 ponttal a 21. helyezett lett.

      1. Bosznia és Hercegovina: Dino Merlin – Love in Rewind
      Nekem nagyon tetszett. (: A dallam, az előadásmód meg minden. Mondjuk az a tánc... na az lehet, hogy nem kellett volna. Minden esetre a kapott 125 pontot megérdemelték, s így a 6. helyig jutottak.

      1. Dánia: A friend in London - New Tommorow
      Egyik Nagy Kedvenc. *.* Bár megmondom őszintén, mikor először megpillantottam őket, azt hittem valami olyan jön majd, amit nem akarok hallani, de amikor megszólaltak mindent elfeledtettek, még az énekes hajkoronájával is megbarátkoztam. Aranyos volt a dán bemondó, mikor közölte a pontokat, ő is felkapcolt a fejére egy ilyen frizura utánzatot.^^ A szám nagyon tetszett, főleg a reflén, szerintem a telefonomra is le fogom tölteni.^^ Az első szám, amelynél észrevettem, hogy jé, én értem a szám nagy részét. :D ^^(Csak megérte 9 hónapig minden péntek este 4 óra angolra járni.) Az is nagyon tetszett, ahogy a színpadon mozogtak! Nem lettem volna szomorú, ha jövő évben Dánia lett volna a házigazda, de azt hiszem, a 134 pontjukkal és 5. helyezésükkel is meg lehetnek elégedve. (=

      1. Litvánia: Evelina Sasenko – C’est Ma Vie
      Az első gondolatom az volt, hogy wááá de szép ruhája van!! Aztán próbáltam a számra is koncentrálni. Nem volt egy rossz szám, sőt, nagyon is tetszett, az is, hogy angol és francia szöveg is helyett kapott benne (jó, tudom, hogy nem ez volt az egyetlen kétnyelvű mű, de itt akkor is megfogott valahogy), az is tetszett, hogy jelbeszéd is volt benne pár másodperc erejéig. De azért számomra valami mégis csak hiányzott, nem állt fel tőle a szőr a hátamon... vagy nem is tudom. De remélem, értitek, hogy mire gondolok. (:
      Evelináék 63 pontot kaptak, mely a 19. helyre volt elég.

      1. Magyarország: Wolf Kati - What About My Dreams? / Szerelem mért múlsz?
      Jó volt, de nem volt nagyon jó. :( Amit sajnálok is. Vagy lehet, hogy csak a képernyőn keresztől nem jött át... de mikor ápr. 13-án itt koncertezett az X-Faktorral, nekem jobban tetszett. Most úgy tűnt, nem is mozog eleget a színpadon. Volt egy kicsi, de szerintem nem elég. Persze, ennek ellenére csodálkozom a pontszámon, mert szerintem többet érdemeltünk volna mint 53 pont, és nem a 22-en lenne a helyünmk, de ez most így jött össze. Minden esetre jó volt Kati, szeretünk!

      1. Írország: Jedward: Lipstick
      Kész röhely. És ami még ennél is borzalmasabb, hogy mégis akadtak olyan országok, akiktől 10-12 pontot kaptak. Azt hittem, az állam leesik. Hülye hang, hülye szerelés, hülye dal, ide-oda ugribugri az egész. Egy szóval rettenet, hogy hogy a fenéte volt ez elég a 119 pontra és 8. helyezésre...rejtély!! Végül is örülök, hogy „csak” 8. mivel az adás alatt volt idő, mikor eléggé úgy názett ki, hogy dobogósok vagy nagyon közelik lesznek. Hát,  így is túl közel vannak, ahhoz képest, hogy mit hoztak, de azért ezt még ki lehet bírni. Mondjuk szerintem nyugodtan helyet lehetne cserélni Wolf Katival, ő jobban megérdemelte volna ezt a helyezést, mind ahogy az ikrek is a 22-et. A cjm... hát arról ne is beszéljünk, kb úgy jött nálam le, mint VV Zsófika Rágógumija, azon is csak szörnyűlködni meg röhögni lehetett. Na, ennél én csak szörnyűlködtem: könyörgöm két 17-18 (?) //upate: azóta utána jártam: 20 évesek, eskü, én nem néáztem volna annyinak-.- // éves, hogy a túróba képes ilyen számot választani, ilyen nyávogó hanggal? (anyukámat alig tudtam meggyőzni, hogy ők két srác, és nem csajszi) Hát, ha L. Gagára szeretnének hasonlítani, elárulom nekik, még tőle is rettentő távol vannak. Még azon csodálkozom, hogy az brit X-Faktorban hogy jutottak el a 4. helyig, vagy ennyire gagyi lett volna a mezőny? :O

      1. Svédország: Eric Saade – Popular
      ABSZOLUT KEDVENC!! És kivételesen nem azért, mert a pasi baromi jól nézki, (hogy ne szebb szóval érjek :D ) de ez a szám tényleg hasított!! Imádom a hangját, a szöveget, a dallamot, azt ahogy mozog a színpadon. A show nagyon jó volt! És igen, értettem a szöveget. :K Tegnap előreléptem tolmácsnak. :D Fordítottam a számokat anyukámnak. :D No nem mindegyiket, amit megértettem, köztük ezt is. (:
      Indult volna a tavaly is a Manboy c. számával, de az otthoni ítészek úgy gondolták, Anna Bergendahl jobb választás a gitárocskájával és szende pilláival, hát, óriásit tévedtek, még a döntőig sem jutottak. Eric-kel szerintem sikerült volna legalább a döntőig eljutniuk. Na igen, tanultak ők is a hibájukból, idén már jól választottak, pár percig még úgy is tűnt, hogy talán nyerhetnek, végül aztán 182 pontot kaptak, mely a bronzéremre volt elé. Eric, ne aggódj, nálam abszolút első vagy! ;)

      1. Észtország: Getter Jaani – Rockefeller street
      Nem volt rossz, dallamos kis dal volt,de nem rengetett meg, nem volt elég ahhoz, hogy egy időre az emlékezetembe véssem, hacsak színes papagály-ruhája miatt nem. Osztom az ítészek és szavazók véleményét: 44 pont, 24. hely.

      1. Görögország: Loucas Yiorkas és Stereo Mike – Watch My Dance
      A rap rész nélkül is túléltem volna, sőt. Viszont a másik rész nem volt rossz, nekem olyan tipikus török dallamosnak tűnt...de lehet, hogy csak én magyarázom bele. ^^ Mondjuk én lehet, hogy nem adtam volna 120 pontot, így a 7. helyig küldve őket.

      1. Oroszország:  Alexej Vorobjov - Get You
      Amikor megpillantottam csak annyit gondoltam róla: jó képű, nem gondoltam volna róla, hogy orosz. De a szám... azt hanyagoltam volna. Aztán folytatódott egy teljesen más stílusban. No, az már egészen bejött. (: Mondjuk az a rózsafűzér ott a nyakában... nem vagyok meggyőződve sajnos, hogy az azért volt ott, mert annyira hívő a lelkem. :S Hm... jól mozog a srác a színpadon.
      A 77 pont a 16. helyre volt elég.

      1. Franciaország: Amaury Vassili – Songu
      Szép szál fiatalember, gyönyörű hanggal. Tetszett nagyon az előadása, szerintem, ha nem is az első hely, mint, ahova valamelyik újság belőtte őtt, de mindenkippen a 15-nél magasabb illette volna. Sajnos ez a 85 pont most ennyire volt elég.

      1. Olaszország: Raphael Gualazzi - Madness Of Love
      Raphael a zongorával. Legalább nem gitár. Nem volt rossz, de én max az 5-6. helyre tettem volna. De a szavazóknak köszönhetően 189 pontot kapott, mely egészen az dobogó második fokáig felröpítette. Szerintem ezen nem csak én csodálkoztam nagyot. (:

      1. Svájc: Anna Rossinelli - In Love For a While
      Tetszett a szám dallama, de sem a csaj, sem a hangja nem jött be. Viszont a benjo (vagy vmi hasonló volt, azt hiszem) aratott nálam. Persze attól még nálam is az utolsó (vagy talán az ikreket megelőzve 24.) helyen végeztek volna, mint ahogy azt tették a 19 pontjukkal.

      1. Anglia: Blue – I Can
      Azt hiszem ők is nagy Kedvencek. Imádtam, hogy négyen mennyire különbözőek, mégis mennyire jót tudnak összehozni! Sajnálom, hogy csak a 11. helyre volt elég az a 100 pont, amit kaptak. ):

      1. Moldáviai Köztársaság: Zdob şi Zdub – So Lucky
      Ház az a szerelés... no meg a szám, tipikusan román. Ennyi. Kicsit utána jártam most az együttesnek, hát, baromira meglepődtem, 2005-ben, mikor Moldova először volt kint az Euroviziós Dalversenyen is ők voltak a Boonika Bate Toba számukkal. Hát, ha ez is akkora nagy siker lesz, és megőrülök, már a 2005-ös számuk is az idegeimre ment, volt idő, mikor még a csapból is az folyt! És utálom, mikor reggel arra ébredek, hogy ők mennek a rádióban...-.- meglepett az is, hogy most már egyre gyakrabban túrnéznak Magyarországban és Németországban (meg még pár országban^^) Végól is örülök, hogy a 97 ponttal a 12. helyig eljutottak, mert valahogy mindig úgy érzem, hogy a magyar és román versenyzőkkel együtt ők is a „mieink”, legyen az dalverseny vagy akármilyen sport. (:

      1. Németország: Lena - Taken By A Stranger
      Nem volt rossz szám, nekem úgy tűnt, hogy Lena sokat változott tavaly óta. Akkor kis csacska lánynak, most meg igazi nőnek tűnt. De lehet, hogy csak a memóriám játszik velem. Minden esetre, én sem tavaly, sem az idén nem voltam elragadtatva tőle. Az lehet, hogy még pár évig megmarad bennem, hogy igen, egyszer megnyerte No. Számára a versenyt, és köv. Évben is fellépett, de maga a szám már most nincs meg a fejemben, nemhogy évek múltán meglegyen. Szóval örülök, hogy most végre hátul maradt, én már tavaly sem értettem, hogy hogy a túróba nyerte meg. Meg lehet kövezni, ne sajnáljatok. :P
      107 ponttal 10. helyen végesztek

      1. Románia: Hotel FM: Change
      Először nem hittem el: wáó ő tőlünk van!? Aztán kezdtem a szövegre is koncentrálni, megértettem. :K és tetszett, ahogy a dallam és az előadás is. Szóval nálam Ő is Nagy Kedvenc, és nem vagyok elfogult azért, emrt hazai. :P Kövezzetek meg, nem bánom, de ha szavazhattam volna, és döntenem kellett volna, hogy Kati vagy Hotel FM, akkor gondolkodás nélkül ez utóbbira voksolok. Nekem valahogy maga a szöveg is többet jeletett és mondott, mint kati számában, és a fiúk mozogtak is a színpadon. Illetve csak az egyik, másiknak kicsit nehézkes lett volna a zongora mellől. (= Persze, a tavalyi román csapat még mindig messze vezet, mert számomra akkor ők voltak az abszolút favoritok a Play With Fire számukkal, annak ellenére, hogy csak harmadikok lettek, de tavalyi-idei összesítésben is a 2. helyet foglalják el Eric Saade után.^^
      Update. Megnéztem a Hotel FM videoklipjét és ááá....*.* nem hasít, jobb videoklipp biztos van elég, de mégis van benne valami, ami megfog (a helyszíneken kívül, mert azok is wáááá *.*).
      Mondjuk is x-szer meghallgatva kicsit sok benne a refrén, de ez a tegnap este még nem tűnt fel, és számomra ez sem zavaró, sőt, imádom a refrént, már tudom is kívülről. XD
      A 77 pontjuk csak a 17. helyre volt elég. :(

      1. Ausztria: Nadine Beiler - The Secret Is Love
      Ennek a csajnak nagyon jó hangja van! Már majdnem felállt a szőr a kezemen....de azért még egy kicsi hiányzott. Lehet, hogy az én listámon nem a 18. helyes végzett volna, de a nézők 64 pontot szavaztak meg neki, ami ezúttal ennyire futotta. (:

      1. Azerbajdzsán: Ell/Nikki - Running Scared
      Jó volt, de nem hiszem, hogy egy hét múlva is emlékezni fogok rá... így nem is értem, hogy hogy a lótúróba lettek elsők. :o Ráadásul akkora pontkülőmbséggel! Én személy szerint a 4-5. helyre toltam volna őket. Mondjuk az tetszett, hogy szép fehérben voltak, a pasinak jól állt az a fehér öltöny.
      Visszahallgattam. Egy-egy helyen határozottan nem tetszik, mikor szólót énekelnek...
      221 pontot sikerült összehozniuk, mellyel megnyerték a 2011-es Eurovítiós Dalfesztivált, így 2012-ben Azerbajdzsán lesz a Dalverseny házigazdája.

      1. Szlovénia: Maja Keuc - No One
      Gyönyörű volt a ruhája. A szám se volt rossz, de maradandót nálam nem alkotott. És ezúttal nem csak azért, mert nem értttem a szöveget, hanem egyszerűen nem éreztem azt, hogy hasít a szám...
      A 96 pont a 13. helyre jutatta. Hát, nálam hátrább landolt volna, az biztos.

      1. Izland: Sjonni's Friends - Coming Home
      Jó volt, nekem nagyon bejött, de azért lehetséges, hogy én se jutottam volna őket tovább a 20. helynél. 61 pontot kaptak.

      1. Spanyolország: Lucía Pérez -  Que Me Quiten Lo Bailao
      Akárki akármit mond (spec anyukámnak nem tetszett), lányok közül azt hiszem nálam első helyen áll. Szép hangja van, nem hiába, zenetanárnő a hazájában, legalábbis ha jól értettem, mert  románul néztem, az m1 hülyén adta. Az előadás is tetszett.
      Lehet, hogy tőlem több pontott kapott volna az 50-nél, így nem is a 23. helyen landolt volna.

      1. Ukrajna: Mika Newton - Angel
      Először azt hittem, pasi, legalábbis a nevéből. Aztán kiderült, hogy egy gyönyörű lány. A ruhája is az volt, jól állt neki. A szám viszont nem győzött meg. Nem is értem, hogy hogyan kapott 159 pontot, ezzel 4. helyre feljőve. Sőt, az adás alatt még a dobogós helyekkel is szemezgetett. Már akkor is néztem, hogy jójó, Ukrajna, de ők kivel is voltak és mit adtak elő?, mert etéren teljes filmszakadás volt. Nálam valahol a középmezőnyben végzett volna.

      1. Szebia: Nina - Čaroban
      Jó szám volt, szerettem a lány hangját, megjelenését és magát a számot is. Jó helyen van a 85 pontjával a 14. lépcsőfokon.

      1. Grúzia: Eldrine - One More Day
      Az eleje nagyon tetszett, aztán kicsit bevadult a szám, onnantól már nem igazán jött be. Valahogy nem az én stílusom. A srác sminkjés ábrázatát se feltétlenül biztos, hogy szerettem volna látni, viszont az a zöld szín és fekete ötvözése nagyon jó volt, a csaj ruháján meg pláne. Nagyon bejött az a ruha. Mindezek ellenére én nem adtam volna 110 pontot, ezzel egészen a 9-ig juttatva őket.
      "Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből