2013. november 3., vasárnap

Recept | Csigakeksz

Ma egy Blogkóstolós recepttel jövök. Az elmúlt két fordulóban sajnos nem tudtam részt venni, így nagyon megörültem, mikor ismét csatlakozhattam. Kíváncsi voltam, hogy Marisz mit készít majd tőlem, végül egy nagyon finom sütit, a Macskaszemet sütötte meg.

A 4Gyerek által útjára indított Blogkóstoló immár a 12. fordulóját éli, ezúttal a Teller Cake szerzője volt a háziasszonyunk, én pedig a ToráIM blogot kaptam. InfoKatának nagyon sok finom receptje van, rögtön ki is választottam a Kókuszos pöttyöskét, Marcipános csokivirágot, a muffin alapreceptjét, a 300 szeletet (ami, csak zárójelben jegyzem meg, nem a híres filmről kapta a nevét) és a Habos túrós kockát is. De végül mégis a Csigakeksz mellett döntöttem. Ezt a kekszet már nagyon régóta szeretném elkészíteni, így örültem, hogy az ő oldalán is megtalálható a recept. Nagyon szeretem a vajas/zsíros sütiket, ez a finomság is viszonylag hamar elfogyott. (: Akkor nézzük a receptet, melyet Katától hozok.




Hozzávalók:
7,5 dkg cukor (3 ek)
15 dkg vaj
20 dkg liszt (6 ek, de én 8-9-et használtam)
3 ek tej
1 ek kakaó
rumaroma

Elkészítés:
1. A hozzávalókból a kakaó és 1 ek tej kivételével tésztát gyúrunk.
2. Kétfelé vesszük, az egyikbe belegyúrjuk a maradék tejet és a kakaót. 
3. Mindkét tésztát kinyújtjuk egyforma nagyságúra. egymásra helyezzük és feltekerjük. 
4. Fél órára hűtőbe tesszük, majd éles késsel vékony szeletekre vágjuk és forró sütőben kisütjük.
Én 2-es fokozaton 30 percig sütöttem. Két tepsivel volt, mivel az alsót nem láttam jól, az egy kicsit be is barnult, a felső viszont pont jó volt, de a bebarnultak se égtek el, azok is finomak voltak. (:


Barátnőm is megkóstolta, neki is nagyon ízlett. Apukám már kérdezte is, hogy mikor készítek legközelebb, anyukám pedig azt tanácsolta, hogy ezentúl rögtön dupla adagot süssek. (: Nagybátyáméknak is jutott belőle, ők is nagyon szerették. Szóval csak ajánlani tudom! Finom, puha, kakaós. (:

Köszönöm a receptet InfoKatának!

Bella
"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből