2017. július 22., szombat

Recept | Spárgás-csirkés tészta

Sziasztok!

Ma egy pár hete elkészített receptet szeretnék nektek bemutatni. Pár hete éédesanyám telefonált, hogy végre talált spárgát az egyik üzletben, megvegye-e. Naná, hogy rögtön igent mondtam. Még sosem ettem spárgát, de nagyon régóta szerettem volna kipróbálni. Nosalty-n rögtön keresgéltem is recepteket, így bukkantam erre a receptre.

A kép minpségéért előre is elnézést kérek, a meleg miatt bepárásodott a telefon kamerája, és csak a gépen vettem észre, hogy az összes kép homélyos.


Hozzávalók: 30 dkg száraztészta; 20 dkg zöldspárga (én egy köteggel használtam); 2 gerezd fokhagyma; 1 ek olívaolaj; 1 ek vaj; 250 dkg csirkemell; 1 fél citromból leve; 1-2 ev. tejföl, 2 kk tárkony, só, bors és zöldfűszerek ízlés szeint.

Elkészítés:
1. A spárgákat megmossuk, a fás részüket levágjuk. Egy fazékban vizet forralunk, és 2 (vékonyabb) vagy 3 perc alatt (vastagabb) megfőzzük a spárgákat. Majd feldaraboljuk, és félrerakjuk.
2. A maradék vízben al dente-re főzzük a tésztát.
3. Közben egy nagy serpenyőben olaj és vaj keverékén nagy lángon átpirítjuk a kisebb kockákra vágott csirkemellet sóval, borssal.
4. Hozzáadjuk az előzőlegesen finomra zúzott fokhagymát, és kevés pirulás után felöntjük citromlével. 
5. A spárga levéből egy keveset elkeverünk a tejföllel, majd ezt is a csirkéhez adjuk.
6. Beleöntjük a spárgát is. Pár perc alatt összefőzzük, és ízlés szerint tovább ízesítjük sóval, borssal, zöldfűszerekkel. Nálam sok volt a folyadék, így én tovább főztem.
5. Én a tésztát a tálakra tettem, és arra kanalaztam a csirkés szószt. Ha tudom, hogy nem fogy el egy használatra az étel, nem szeretem a tésztát összekeverni a szósszal, mert az pár óra alatt nagyon felissza a szószt.

Én életemben először ettem spárgát. A kevencem nem lesz, de amúgy enm volt rossz.
Ti hogy álltok a spárgával?

Szép napot!
Bella
"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből